Rada Naukowa Wydawnictwa Politechniki Lubelskiej
Kompetencje Rady Naukowej Wydawnictwa Politechniki Lubelskiej, zgodnie z Regulaminem:
1) kształtowanie polityki wydawniczej Politechniki Lubelskiej oraz zatwierdzanie zasad finansowania, dystrybucji i promocji publikacji;
2) dokonywanie (przez przedstawicieli dyscyplin naukowych) wstępnej oceny materiału pod względem merytorycznym, profilu działalności naukowej Politechniki Lubelskiej i dyscypliny reprezentowanej przez twórców;
3) dbanie o wysoki poziom naukowy i edytorski publikowanych prac w oparciu o recenzje, zgodnie ze standardami etycznymi (COPE);
4) wskazywanie (przez przedstawicieli dyscyplin naukowych) recenzentów dla poszczególnych typów publikacji;
5) opiniowanie w konkursach, projektach i grantach związanych z wydawaniem publikacji pracowników Politechniki Lubelskiej.
Skład Rady Naukowej Wydawnictwa Politechniki Lubelskiej, powołanej na mocy Zarządzenia Nr R-53/2022 Rektora Politechniki Lubelskiej z dnia 16 maja 2022 r.:
Przewodnicząca: dr hab. Agnieszka RZEPKA
Sekretarz: dr Magdalena CHOŁOJCZYK
Przedstawiciele dyscyplin naukowych: | |||
Inżynieria Mechaniczna: dr hab. inż. Arkadiusz GOLA dr hab. inż. Jarosław LATALSKI |
Inżynieria Lądowa i Transport: dr hab. inż. Małgorzata FRANUS dr hab. inż. Tomasz LIPECKI |
Nauki o Zarządzaniu i Jakości: dr hab. inż. Magdalena RZEMIENIAK |
Inżynieria Środowiska, Górnictwo i Energetyka: prof. dr hab. Marzenna DUDZIŃSKA prof. dr hab. inż. Beata KOWALSKA prof. dr hab. Lucjan PAWŁOWSKI |
Automatyka, Elektronika i Elektrotechnika: dr hab. inż. Joanna PAWŁAT |
Informatyka Techniczna i Telekomunikacja: dr hab. Paweł KARCZMAREK dr hab. Zbigniew ŁAGODOWSKI |
Architektura i Urbanistyka: dr hab. inż. arch. Natalia PRZESMYCKA |
Dyscypliny nieewaluowane: dr hab. Anna KUCZMASZEWSKA dr hab. Mariusz ŚNIADKOWSKI |
Dyrektor Centrum Informacji Naukowo-Technicznej: dr Katarzyna WEINPER |
Pracownicy Wydawnictwa: dr Karolina FAMULSKA-CIESIELSKA mgr Jarosław GAJDA dr Magdalena CHOŁOJCZYK dr Anna KOŁTUNOWSKA mgr inż. Katarzyna PEŁKA-SMĘTEK mgr Anna STROJEK |
Powoływanie składu, funkcjonowanie oraz zakres kompetencji Rady Naukowej Wydawnictwa Politechniki Lubelskiej zostały szczegółowo opisane w Regulaminie będącym Załącznikiem do Zarządzenia Nr R-52/2022 Rektora Politechniki Lubelskiej z dnia 16 maja 2022 r.
Lp. |
Data |
Poruszone tematy |
22. | 07.03.2024 |
Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów |
21. | 1.02.2024 |
Przyjęcie formularza recenzji podręcznika/skryptu |
20. | 11.01.2024 |
Przyjęcie oświadczenia dla publikacji jednoautorskiej oraz wieloautorskiej |
19. | 07.12.2023 |
Dyskusja nad treścią oświadczeń o oryginalności dzieła |
18. | 15.11.2023 |
W wyniku dyskusji nad postępowaniem w przypadku podejrzeń o wykorzystanie sztucznej inteligencji w publikacjach zgłoszonych do Wydawnictwa podjęto decyzję o stworzeniu oświadczenia o oryginalności dzieła Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanej do Wydawnictwa i powołanie dla niej recenzentów |
17. | 28.09.2023 |
Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanej do Wydawnictwa i powołanie dla niej recenzentów |
16. | 29.06.2023 |
Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów |
15. | 07.06.2023 |
Głosowanie nad wprowadzeniem zdań uzupełniających do procesu recenzyjnego: „w przypadku monografii po doktoracie, zgłaszanej do publikacji po upływie dwóch lat od obrony, konieczne jest uaktualnienie pracy oraz powołanie dwóch recenzentów zewnętrznych”, „recenzent w ciągu ostatnich pięciu lat poprzedzających przygotowanie recenzji nie powinien podejmować się bezpośredniej współpracy naukowej z autorem/autorami” oraz „przez bezpośrednią współpracę naukową z autorem/autorami rozumie się: wspólne publikacje, granty, patenty, recenzje w przewodach doktorskich i profesorskich” |
14. | 11.05.2023 |
Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanej do Wydawnictwa i powołanie dla niej recenzentów |
13. | 13.04.2023 |
Kierownik Wydawnictwa poinformowała o przeprowadzanej rewizji planu wydawniczego |
12. |
2.03.2023 |
Kierownik Wydawnictwa przekazała, że Wydawnictwo planuje zacząć wykorzystywać program antyplagiatowy do sprawdzania publikacji. |
11. |
2.02.2023 |
Przyjęcie zasad wyboru recenzentów podręczników z konkursu Prorektora ds. nauki |
10. |
12.01.2023 |
Wręczenie listów nominacyjnych przez Prorektora ds. Nauki nowym członkom Rady |
9. |
1.12.2022 |
Zatwierdzenie procesu recenzyjnego dla monografii studenckich |
8. |
3.11.2022 |
Informacja o aktualnych działaniach Wydawnictwa |
7. |
10.2022 |
----------------- |
6. |
29.09.2022 |
Zatwierdzenie projektu strony przytytułowej, która będzie obowiązywać w monografiach wydawnictwa |
5. |
22.06.2022 |
Przedstawienie nowego kierownika Wydawnictwa PL – dr Katarzyny Weinper |
4. |
20.05.2022 |
Rozpatrzenie bieżących wniosków wydawniczych |
3. |
26.04.2022 |
Głosowanie nad przyjęciem procesu recenzji publikacji |
2. |
23.03.2022 |
Głosowanie nad przyjęciem Regulaminu Rady |
1. |
10.03.2022 |
Spotkanie organizacyjne |