polski
Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Rada Naukowa

 

Rada Naukowa Wydawnictwa Politechniki Lubelskiej

 

Kompetencje Rady Naukowej Wydawnictwa Politechniki Lubelskiej, zgodnie z Regulaminem:

1) kształtowanie polityki wydawniczej Politechniki Lubelskiej oraz zatwierdzanie zasad finansowania, dystrybucji i promocji publikacji;

2) dokonywanie (przez przedstawicieli dyscyplin naukowych) wstępnej oceny materiału pod względem merytorycznym, profilu działalności naukowej Politechniki Lubelskiej i dyscypliny reprezentowanej przez twórców;

3) dbanie o wysoki poziom naukowy i edytorski publikowanych prac w oparciu o recenzje, zgodnie ze standardami etycznymi (COPE);

4) wskazywanie (przez przedstawicieli dyscyplin naukowych) recenzentów dla poszczególnych typów publikacji;

5) opiniowanie w konkursach, projektach i grantach związanych z wydawaniem publikacji pracowników Politechniki Lubelskiej.

 

Skład Rady Naukowej Wydawnictwa Politechniki Lubelskiej, powołanej na mocy Zarządzenia Nr R-103/2024 Rektora Politechniki Lubelskiej z dnia 30 października 2024 r.:

Kadencja Rady trwa do dnia 31 sierpnia 2028 r.

 

Przewodnicząca: dr hab. Agnieszka RZEPKA

Sekretarz: dr Magdalena CHOŁOJCZYK

 

Przedstawiciele dyscyplin naukowych:      

Inżynieria Mechaniczna: 

dr hab. inż. Arkadiusz GOLA

dr hab. inż. Jarosław LATALSKI

Inżynieria Lądowa i Transport: 

dr hab. inż. Małgorzata FRANUS

dr hab. inż. Tomasz LIPECKI

Nauki o Zarządzaniu i Jakości:

dr hab. inż. Magdalena RZEMIENIAK

Inżynieria Środowiska, Górnictwo i Energetyka:

prof. dr hab. Marzenna DUDZIŃSKA

prof. dr hab. inż. Beata KOWALSKA

prof. dr hab. Lucjan PAWŁOWSKI

Automatyka, Elektronika i Elektrotechnika:

dr hab. inż. Grzegorz KOMARZYNIEC

Informatyka Techniczna i Telekomunikacja:

dr hab. Arkadiusz SYTA

dr hab. Zbigniew ŁAGODOWSKI

Architektura i Urbanistyka:

dr hab. inż. arch. Natalia PRZESMYCKA

Dyscypliny nieewaluowane:

dr hab. Halina RAROT

 

Dyrektor Centrum Informacji Naukowo-Technicznej: 

dr Katarzyna WEINPER

Pracownicy Wydawnictwa:

dr Karolina FAMULSKA-CIESIELSKA

dr Magdalena CHOŁOJCZYK

mgr inż. Katarzyna PEŁKA-SMĘTEK

   

Powoływanie składu, funkcjonowanie oraz zakres kompetencji Rady Naukowej Wydawnictwa Politechniki Lubelskiej zostały szczegółowo opisane w Regulaminie będącym Załącznikiem do Zarządzenia Nr R-52/2022 Rektora Politechniki Lubelskiej z dnia 16 maja 2022 r. 

Harmonogram spotkań Rady Naukowej Wydawnictwa PL

Lp.

Data

Poruszone tematy

30.   06.02.2025 Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów
29.   09.01.2025 Odrzucenie zgłoszenia publikacji nadesłanej do Wydawnictwa, ze względu na to, iż nie zalicza się do żadnej z kategorii publikacji recenzowanych przewidzianych w polityce wydawniczej Wydawnictwa Politechniki Lubelskiej
Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów
Rada zadecydowała o zwrócenie się do autorki monografii po doktoracie z prośbą o dostosowanie jej pracy do standardów monografii
28.   05.12.2024 Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów
Podjęcie przez Radę decyzji o wskazywaniu większej liczby recenzentów dla interdyscyplinarnych monografii zbiorowych (liczba recenzentów będzie dostosowywana do liczby działów tematycznych)
Rada podjęła decyzję o wystosowaniu do autora jednej z publikacji prośby o naniesienie pominiętych uwag z recenzji
27.   7.11.2024 Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów
Rada zadecydowała, aby ujednolicić językowo monografię, w której część tekstów była w języku polskim, a część w angielskim
Podjęcie przez Radę decyzji o stworzeniu odrębnej serii „Monografie konferencyjne”
26.   30.09.2024 Wybór przewodniczącego Rady
Podsumowanie działalności Rady w kadencji 2022–2024
Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów
25.  06.06.2024 Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów
24.  09.05.2024 Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów
23. 04.04.2024 Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów
22. 07.03.2024

Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów

21. 1.02.2024

Przyjęcie formularza recenzji podręcznika/skryptu
Przyjęcie treści oświadczenia redaktora zgłaszającego publikację wieloautorską
Wybór nowych okładek dla publikacji Wydawnictwa
Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanej do Wydawnictwa i powołanie dla niej recenzentów
Zatwierdzenie propozycji publikacji podręcznika i powołanie dla niego recenzentów

20. 11.01.2024

Przyjęcie oświadczenia dla publikacji jednoautorskiej oraz wieloautorskiej
Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanej do Wydawnictwa i powołanie dla niej recenzentów

19. 07.12.2023

Dyskusja nad treścią oświadczeń o oryginalności dzieła
Przyjęcie procedury wydawniczej w przypadku konieczności ponownej recenzji pracy
Dyskusja o raportach (Wydawnictwo nie będzie traktowało raportów jako publikacji i nie będzie wstawiać ich do Biblioteki Cyfrowej) Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów

18. 15.11.2023

W wyniku dyskusji nad postępowaniem w przypadku podejrzeń o wykorzystanie sztucznej inteligencji w publikacjach zgłoszonych do Wydawnictwa podjęto decyzję o stworzeniu oświadczenia o oryginalności dzieła  Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanej do Wydawnictwa i powołanie dla niej recenzentów
Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów

17. 28.09.2023

Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanej do Wydawnictwa i powołanie dla niej recenzentów
Podsumowanie pracy Wydawnictwa w ostatnich miesiącach

16. 29.06.2023

Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów

15. 07.06.2023

Głosowanie nad wprowadzeniem zdań uzupełniających do procesu recenzyjnego: „w przypadku monografii po doktoracie, zgłaszanej do publikacji po upływie dwóch lat od obrony, konieczne jest uaktualnienie pracy oraz powołanie dwóch recenzentów zewnętrznych”, „recenzent w ciągu ostatnich pięciu lat poprzedzających przygotowanie recenzji nie powinien podejmować się bezpośredniej współpracy naukowej z autorem/autorami” oraz „przez bezpośrednią współpracę naukową z autorem/autorami rozumie się: wspólne publikacje, granty, patenty, recenzje w przewodach doktorskich i profesorskich”
Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów

 14. 11.05.2023

Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanej do Wydawnictwa i powołanie dla niej recenzentów
Dyskusja na temat procedury zgłaszania monografii po doktoracie i nad dopuszczalnymi powiązaniami między autorami a recenzentami

 13. 13.04.2023

Kierownik Wydawnictwa poinformowała o przeprowadzanej rewizji planu wydawniczego
Informacja o zgłoszeniu Wydawnictwa do bazy DOAB i o publikacjach, które zostaną zgłoszone do Web of Science Book Citation Index Zatwierdzenie propozycji publikacji nadesłanych do Wydawnictwa i powołanie dla nich recenzentów

12.              

2.03.2023

Kierownik Wydawnictwa przekazała, że Wydawnictwo planuje zacząć wykorzystywać program antyplagiatowy do sprawdzania publikacji.
Rada ustaliła, że będzie zapoznawać się z nadsyłanymi do Wydawnictwa tekstami i opiniować je podczas obrad
Uzgodniono, że informacja o terminie nadsyłania propozycji publikacji do planu wydawniczego będzie wysyłana do dziekanów, sekretariatów oraz przewodniczących dyscyplin. Taka informacja znajdzie się też na stronie internetowej Wydawnictwa
Zatwierdzenie propozycji publikacji podręcznika i powołanie dla niego recenzentów

11.              

2.02.2023

Przyjęcie zasad wyboru recenzentów podręczników z konkursu Prorektora ds. nauki
Dyskusja nad przyjmowaniem do procesu wydawniczego podręczników spoza konkursu
Przekazanie prośby o wskazanie tytułów, które można byłoby wysłać do indeksowania w Web of Science Book Citation Index
Omówienie planów wydawniczych nadesłanych do Wydawnictwa
Zatwierdzenie propozycji publikacji podręcznika i powołanie dla niego recenzentów
Informacja o planowanym stworzeniu grupy Rady Naukowej Wydawnictwa na platformie Microsoft Teams

10.

12.01.2023

Wręczenie listów nominacyjnych przez Prorektora ds. Nauki nowym członkom Rady
Przekazanie informacji o zmianach w procesie wydawniczym podręczników w związku z Konkursem na wydanie podręcznika akademickiego lub skryptu
Dyskusja o finansowaniu publikacji, których współautorami nie są pracownicy Politechniki Lubelskiej
Wprowadzenie zmian w procesie wydawniczym monografii: Wydawnictwo może przyjmować zgłoszenia propozycji publikacji, tylko gdy dołączono do nich tekst publikacji. Przedstawiciele dyscyplin będą opiniować nadesłane do Wydawnictwa monografie.
Zatwierdzenie nowych propozycji publikacji i powołanie dla nich recenzentów 

9.

1.12.2022

Zatwierdzenie procesu recenzyjnego dla monografii studenckich
Zatwierdzenie nowych propozycji publikacji i powołanie dla nich recenzentów

8.

3.11.2022

Informacja o aktualnych działaniach Wydawnictwa
Zatwierdzenie nowych propozycji publikacji i powołanie dla nich recenzentów
Dyskusja na temat procedury recenzyjnej monografii studenckich

7.

10.2022

-----------------

6.

29.09.2022

Zatwierdzenie projektu strony przytytułowej, która będzie obowiązywać w monografiach wydawnictwa
Zatwierdzenie nowych propozycji publikacji i powołanie dla nich recenzentów
Informacja o wprowadzeniu planu wydawniczego

5.

22.06.2022

Przedstawienie nowego kierownika Wydawnictwa PL – dr Katarzyny Weinper
Zatwierdzenie nowych propozycji publikacji i powołanie recenzentów
Zatwierdzenie procedury recenzyjnej podręczników

4.              

20.05.2022

Rozpatrzenie bieżących wniosków wydawniczych
Informacje o tytułach publikacji wysłanych na konkurs Technikus
Przedstawienie informacji o planowanej konferencji "Wyzwania współczesnego publikowania"

3.              

26.04.2022

Głosowanie nad przyjęciem procesu recenzji publikacji
Wręczenie listów nominacyjnych dla członków Rady

2.

23.03.2022

Głosowanie nad przyjęciem Regulaminu Rady
Przedstawienie i głosowanie nad zasadami finansowania recenzji i honorariami autorskimi podręczników
Przedstawienie propozycji dot. przebiegu procesu recenzji publikacji

1.

10.03.2022

Spotkanie organizacyjne
Wybór Przewodniczącego Rady
Dyskusja nad projektem Regulaminu Rady